Isnin, 16 Februari 2009

PERKUKUHKAN PERPADUAN SUA USIA


BEAUFORT : Umat Islam perlu memperkukuhkan perpaduan mereka agar tidak menjadi mangsa pihak yang mahu mengambil kesempatan atas kelemahan mereka.

Setiausaha Agung Pertubuhan Islam Seluruh Sabah (USIA) berkata, perpaduan dan kekuatan masyarakat Islam kini sedang diuji menyebabkan mereka berada pada keadaan yang sedikit goyah.

Katanya pihak yang hanya memikirkan kepentingan peribadi itu sedang berusaha mewujudkan perpecahan di kalangan masyarakat Islam.

“Mereka sedang mengambil kesempatan sepenuhnya terhadap perpecahan ini.

“Pada mereka, ini adalah satu-satunya kesempatan untuk memperkukuhkan kedudukan mereka,” katanya.

Abdullah berkata demikian pada majlis taklimat bersama ahli-ahli (USIA) bahagian Beaufort di masjid daerah Beaufort dekat sini pagi kemarin

Ketua (USIA) Bahagainan Beaufort Haji Bakri Kambar, Penolong Setiausaha Agung (USIA) Haji Uda Sulai dan Timbalan Ketua (USIA ) bahagian Beaufort Suhaili AbdulRahman turut hadir.

Abdullah berkata masyarakat Islam tidak harus membiarkan diri mereka dipergunakan pihak tertentu ini yang nyata mempunyai agenda peribadi

Sehubungan dengan itu Abdullah berharap (USIA) di seluruh bahagian di negeri ini, akan menjadi flaffrom bagi masyarakat Islam bersatu padu dengan menjadikan pertubuhan ini sebagai wadah perjuangan bukan sahaja untuk menegakkan syiar islam namun menjadikan pertubuhan ini sebagai landasan penyatuan masyarakat Islam dalam pelbagai aspek bagi menghadapi cabaran masa kini dan akan datang.

“ Kita berharap bahagian-bahagian (USIA) akan mengambil langkah proaktif bagi mempergiatkan lagi kempen penambahan keahlian di seluruh bahagian di negeri ini, agar pertubuhan ini lebih mantap dan kukuh sesuai dengan perananannya sebagai pertubuhan Islam yang bukan sahaja mengutamakan dakwah sebagai asas perjuangannya namun ianya menjadi flatfrom bagi Umat Islam terus bersatu padu” tambah Abdullah.

1 ulasan:

  1. peluang pinjaman yang ditawarkan oleh mr, pedro yang menyelamatkan keluarga saya dari belenggu keuangan halo semuanya, saya putri adiratnaa single mom dari jakarta, saya ingin membagikan kesaksian hebat ini tentang bagaimana saya mendapat pinjaman dari mr, pedro, ketika kami diusir dari rumah kami ketika saya tidak dapat membayar tagihan saya lagi, setelah ditipu oleh berbagai perusahaan online dan menolak pinjaman dari bank saya dan beberapa serikat kredit lain yang saya kunjungi. anak-anak saya diasuh oleh anak asuh, saya sendirian di jalan. hari aku dengan malu-malu bertemu dengan teman sekolah lama yang memperkenalkanku pada daisy maureen. pada awalnya saya mengatakan kepadanya bahwa saya tidak siap untuk mengambil risiko meminta pinjaman online lagi, tetapi dia meyakinkan saya bahwa saya akan menerima pinjaman saya dari mereka. setelah dipikir-pikir, karena tunawisma saya, saya harus mengambil percobaan dan mengajukan pinjaman, untungnya bagi saya, saya menerima pinjaman $80.000,00 dari mr, pedro. Saya senang saya mengambil risiko dan mengajukan pinjaman. anak-anak saya telah diberikan kembali kepada saya dan sekarang saya memiliki rumah dan bisnis saya sendiri. semua terima kasih dan rasa terima kasih pergi ke bantuan mr, pedro untuk memberi saya arti hidup ketika saya telah kehilangan semua harapan. jika Anda sedang mencari bantuan pinjaman, Anda dapat menghubungi mereka melalui: { pedroloanss@gmail.com whatsapp+1 863 231 0632 } telegram @ pedroloanss

    BalasPadam